Allmänna villkor

  1. Allmänt
    Vid fullbordad beställning ingås ett avtal med Lumba Gård AB om produktens beskrivning och därmed godkänns nedanstående allmänna villkor.
  2. Betallösningar
    Swish är det primära betalsättet men även faktura kan ordnas.
  3. Tillkommande avgifter
    Avgifter som kan tillkomma är vid sen betalning vid faktura då dröjsmålsräntelagen träder I kraft. En fakturaavgift om 50 SEK utfärdas.
  4. Avtalstid
    Vid äggprenumeration är det ingen bindningstid. Kund kan när som helst avsluta sin prenumeration. Dock senast 24 timmar innan leveransdag för att undvika en kostnad.
  5. Betalningsvillkor/priser
    Äggprenumeration betalas endast i förskott, senast dagen innan leverans/hämtning. Betalning sker via swish och separat information om priset återfinns i e-post utskicket vid beställningens början. Återbetalas ej. Hemleverans kostar 30 SEK extra per påbörjad mil.
  6. Ångerätt/avbeställning
    Kund har ångerätt från dess att denne ingår ett avtal om prenumeration och betalning har skett. Ångersfristen är 14 dagar från dess att avtalet och betalning har skett. Vill man utöva sin rätt till ångerrätt skall detta göras via email antingen via kontaktformulär på hemsida eller via annat sätt. Ångerrätten kan ej träda i kraft om äggleveransen är utförd på grund av livsmedel som ej kan återsäljas.
  7. Leverans/hämtningsvillkor
    Äggen kan hämtas på gården i självbetjäningsboden eller under bestämd leveransdag, samt reko ringar. Detta förmedlas i välkomstutskicket på e-post. Självbetjäningsboden är öppen från morgon till kväll.

    Vid hemleverans – Det är kundens ansvar att vara hemma vid bestämd tid. Leveranser sker främst eftermiddagar/kväll och förmedlas i förväg. Vid situationer när ingen är hemma lämnas äggen utanför dörren alternativt i någon form av låda som kunden kan ställa ut. Lumba Gård AB ansvarar ej för frysta ägg eller på annat sätt skadade vid ofullständig hemleverans.
  8. Reklamation
    I regel sker ingen reklamation vid missnöje om färg, storlek eller på annat sätt där äggen inte ser bra ut. Är det ägg som är skadade/spruckna (ej pga frysning) så kan reklamationen gå igenom. Detta förmedlas direkt till oss.
  9. Integritetspolicy
    Personuppgifter behandlas enligt gällande GDPR lagstiftning.
  10. Överlåtelse av abonnemang
    Överlåtelse av abonnemang tillåter ej. Enklast är då att avsluta sitt abonnemang och en ny kundprenumeration upprättas. Det går självfallet bra att beställa flera ägg och själv agera kurir.
  11.  Force Majeure
    Parterna är befriade från ansvar för avtalsbrott orsakade av omständigheter utanför parternas kontroll, såsom störningar eller avbrott i offentliga data- eller telekommunikationsnät, olycka, brand, blixtnedslag, explosion, pandemi, krig, upplopp, översvämningar, naturkatastrof, arbetskonflikt eller ändrad statlig reglering eller statligt ingripande. För att sådana omständigheter ska kunna åberopas som dispensgrund ska den ena parten underrätta den andra parten utan dröjsmål. Partens avtal enligt avtalet träder i kraft så snart nämnda omständigheter inte längre föreligger.